Cycling from east to west, USA

Tussen 20 april en 25 mei 2017, gaan Bart Spoormakers en David Bakker op een wieleravontuur door Amerika. In 33 dagen gaan zij van Californië naar Boston (‘coast to coast’) fietsen. Dat wil zeggen dat ze samen met een groep wielrenners, ruim 5.500 kilometers op de racefiets gaan afleggen! Over de totale reis krijgen ze slechts 2 rustdagen. Het doel hiervan is een wieleruitdaging van wereldklasse aangaan, welke gekoppeld is aan sponsoring voor goede doelen!

vrijdag 28 april 2017

Dag 6 - Winslow - Gallup - 215 km

Today Helmond rides for:
 Bouwbedrijf van den Heuvel en Studio Arjan Hogers

Vandaag om 6.30 uur op de fiets vertrokken van uit ons hotel van Winslow (Arizona) naar Gallup (New Mexico). Voorspeld werd door de reisleiding een minder zonnige dag dan gisteren en lagere temperaturen. Nou dat bleek te kloppen: een temperatuur bij vertrek van ongeveer 10 graden Celsius, welke temperatuur gedurende de dag alleen maar zou dalen. Van de 210 km. hebben we er ongeveer 160 km doorgebracht op de vluchtstrook van de zogenaamde "Interstate" (snelweg) die ook voor fietsers bestemd is.

Fietsen onder dreigende wolken

Onze Mike (de reisleider) had het vandaag behoorlijk druk met het vervangen van alle "flats" (lekke banden) van de dag. Ja onze Mike is een sportieve man. Hij doet de dagelijkse briefings, kijkt voor vertrek de fietsen na en repareert ze zo nodig. Gedurende de eerste helft van de dagetappe is hij met zijn busje onderweg om alle deelnemende fietsers te helpen en na de lunch fietst hij zelf ook nog de helft van de dagetappe. Mike is 69 jaar en doet dit al 25 jaar. Heeft ook lang in het leger gediend. Een echte Amerikaanse legerofficier; streng maar rechtvaardig !

Meer over Mike op www.bamacyclist.com

Het weer werd  in de loop van de middag slechter: regen, zelfs sneeuw hebben we gezien met de temperatuur dalend naar 6 graden. Maar we zijn allemaal weer heelhuids aangekomen in het hotel, ook al voelde dat niet zo, gedurende de eerste 5 minuten. Met trillende handen en halfbevroren ledematen was het even bijkomen totdat wij weer op temperatuur waren. We zijn inmiddels in onze derde staat; New Mexico, waar de klok een uur vooruit gaat !

Aan de grens van onze 3de staat, New Mexico

Dus vandaag  nog minder tijd voor jezelf ter beschikking helaas. Morgen nog een keer 215 km maar gelukkig mogen wij morgenvroeg 'uitslapen' tot 05.30 uur. Zondag gaan wij onze eerste vrije dag beleven  (van de in totaal gedurende de reis, twee vrije dagen)  in Albuquerque; daar zien we naar uit, overigens genieten wij van alle fietsdagen. Morgen weer een dag !