Cycling from east to west, USA

Tussen 20 april en 25 mei 2017, gaan Bart Spoormakers en David Bakker op een wieleravontuur door Amerika. In 33 dagen gaan zij van Californië naar Boston (‘coast to coast’) fietsen. Dat wil zeggen dat ze samen met een groep wielrenners, ruim 5.500 kilometers op de racefiets gaan afleggen! Over de totale reis krijgen ze slechts 2 rustdagen. Het doel hiervan is een wieleruitdaging van wereldklasse aangaan, welke gekoppeld is aan sponsoring voor goede doelen!

dinsdag 25 april 2017

Dag 3 - Blythe - Wyckenburg - 185,07 km

Today Helmond rides for:
Ariza

Pieter van Neerven, heel erg bedankt voor de aanmoedigende woorden! Dat motiveert ons enorm.

Vanochtend mochten we “lekker lang” uitslapen. Althans, degenen die dit hebben gedaan. David is eerder dan gewoonlijk opgestaan om een klein half uurtje in het donker te gaan hardlopen.

Lekker vroeg beginnen

Vertrek was voor de vroege vogels om 6.30 uur en voor de uitslapers, om 7.00 uur. Vanaf 05.00 uur kon er worden ontbeten in dit hotel. Wij zouden immers een vrij eenvoudige route gaan afleggen, in totaal 185 km waarvan wij een slordige 1,085 hoogtemeters zouden klimmen. De vrij eenvoudige route bestond er in dat wij langs de ‘Interstate i-10’ zouden fietsen op een vrijwel kaarsrechte route naar Wickenburg toe.

Welcome to Arizona!

Na ongeveer 15 km passeerden we de grens met Arizona, hetgeen vanzelfsprekend op beeld is vastgelegd.  De enorme uitgestrektheid van het landschap is indrukwekkend. De verwachte hitte voor vandaag is ook meegevallen: onder de 35 graden Celsius. Alles went, ook dit soort temperaturen, met name vanwege het feit dat de lucht zeer droog is.

Een uitgestrekte landschap

Aan het einde van de route, vlak voor de aankomst, werden wijop een heerlijke afdaling en wind in de rug getrakteerd. Zo konden wij met snelheden tot boven de 40 km/uur richting Wickenburg afdalen. Wij hebben vandaag veel van de – typisch voor Arizona – enorme cactussen gezien waarmee het landschap is versierd. Wickenburg is overigens een echte ‘cowboy’ stad met saloons, bars en restaurants waar lekker en mals vlees kan worden gegeten. De staat Arizona is zeker een bezoekje waard.

Typisch Arizona, onderweg

Uiteindelijk zijn we redelijk vroeg in het hotel aangekomen: voor 16.00 uur. De meeting voor de volgende dag was dan ook eerder dan gebruikelijk, 17.30 uur. Dit gaf ons voldoende tijd om in alle rust van het dorp en van een uitgebreide maaltijd te genieten. Wij gingen aan tafel met twee van onze Engelsen reisgenoten, Andrew en Mark, die vandaag gezamenlijk maar liefst 5 keer lek hebben gereden !

Dus... lekker fietsen zo, langs de snelweg

Uiteindelijk lekker over politiek en overige interessante onderwerpen gesproken. Het was een fijne avond, nu vroeg naar bed omdat morgen een bergetappe van  170 km met maar liefst 2,700 hoogtemeters op het programma staat. Vergelijkbaar met circa 2,5x de Alpe d’Huzes.